Workshopul – Unul dintre cele mai Eficiente Moduri de Formare pentru Deprinderea Abilităților Practice
Workshop-ul este considerat una dintre metodele de predare ale viitorului foarte apropiat, fiind o excelentă modalitate de a dezvolta abilități practice. Unul din marile avantaje este că oferă participanților șansa de a încerca noi metode și de a eșua într-o situație sigură. Eșecul este adesea cel mai bun profesor, iar eșecul în acest caz nu implică niciun cost. În același timp, feedback-ul, atât al lectorului, cât și al colegilor din grup, ajută un participant să înțeleagă ce poate face pentru a evita eșecul într-o situație reală.
Un atelier este o modalitate prin care cineva poate transmite colegilor idei și metode pe care le-a dezvoltat sau le consideră importante. Predarea unui curs postuniversitar poate să nu fie posibilă, dar el poate ajunge la un număr mare de oameni prin organizarea de workshop-uri în diferite situații.
În special pentru persoanele care lucrează împreună, un workshop poate ajuta la crearea unui sentiment de comunitate sau a unui scop comun printre participanții săi.
Workshop-ul este considerat una dintre metodele de predare ale viitorului foarte apropiat, fiind o excelentă modalitate de a dezvolta abilități practice. Unul din marile avantaje este că oferă participanților șansa de a încerca noi metode și de a eșua într-o situație sigură. Eșecul este adesea cel mai bun profesor, iar eșecul în acest caz nu implică niciun cost. În același timp, feedback-ul, atât al lectorului, cât și al colegilor din grup, ajută un participant să înțeleagă ce poate face pentru a evita eșecul într-o situație reală.
Un atelier este o modalitate prin care cineva poate transmite colegilor idei și metode pe care le-a dezvoltat sau le consideră importante. Predarea unui curs postuniversitar poate să nu fie posibilă, dar el poate ajunge la un număr mare de oameni prin organizarea de workshop-uri în diferite situații.
În special pentru persoanele care lucrează împreună, un workshop poate ajuta la crearea unui sentiment de comunitate sau a unui scop comun printre participanții săi.
- Începutul a ceva nou. Dacă organizația dvs. adoptă o nouă metodă sau inițiativa comunității dvs. ia o nouă cale, există adesea informații noi sau modalități de funcționare pe care oamenii trebuie să le învețe. Un workshop sau o serie de ateliere este o modalitate de a le introduce într-un timp scurt și de a pregăti oamenii pentru schimbare.
- Pregătirea inițială a personalului sau a voluntarilor. Workshopurile sunt adesea o modalitate bună de a instrui noi membri ai personalului sau voluntari în filozofia, metodele și funcționarea organizației dvs. sau în tehnicile de care vor avea nevoie pentru a-și face treaba.
- Instruirea continuă sau continuă a personalului sau a voluntarilor. Workshopu-urile pe diferite probleme, tehnici etc. sunt o modalitate bună de a menține personalul și voluntarii în stare proaspătă și gândindu-se la ceea ce fac.
- Dezvoltarea personalului. Workshop-urile sunt adesea folosite ca o modalitate de a perfecționa abilitățile profesionale și de a învăța despre noile evoluții în domeniu.
- Demonstrarea unui nou concept. Dacă cineva dintr-o organizație a fost expus la o idee sau tehnică nouă deosebit de interesantă, ar putea dori să organizeze un atelier pentru colegii săi sau organizația ar putea dori să aducă pe cineva să o facă.
- Explicația publicului despre ceva. O organizație poate organiza un workshop public cu privire la problema sa, pentru a se asigura că oamenii sunt informați despre cauza sa sau despre ceea ce face. Un program de alfabetizare a adulților poate organiza un workshop despre analfabetism în zona sa locală, de exemplu, sau un adăpost ar putea susține unul despre cauzele și consecințele lipsei de adăpost.
- Disponibilitatea unui prezentator cu cunoștințe. Dacă aveți o experiență specială într-un subiect, vi se poate cere să prezentați un workshop personalului sau membrilor unei alte organizații, publicului, la o conferință etc. să parcurgă distanțe mari pentru a prezenta workshop-uri.
Ce diferențiază workshopul de alte forme de formare nonformală?
Există o mulțime de diferite tipuri de evenimente de învățare profesională la care angajații pot participa, cum ar fi conferințe, seminarii, ateliere și simpozioane. Fiecare are propriile avantaje și dezavantaje și, în general, au o durată diferită. Mărimea, de exemplu, este de obicei un factor important în ceea ce privește dacă ceva este considerat o conferință sau un simpozion. De obicei, diferența dintre o conferință și un simpozion este că o conferință va fi un eveniment mai mare și un simpozion unul mai mic.
Mai mult, diferența dintre o conferință și un seminar poate fi că o conferință are o temă mai generală, cu accent pe prezentări și prelegeri, în timp ce un workshop este de obicei mai specific și mai practic. Cu toate acestea, există zone gri între aceste tipuri de evenimente, iar linia nu este întotdeauna clară. Într-adevăr, ceea ce este important este există un transfer de cunoștinșe către participanți.
Conferințele tind să fie cele mai mari evenimente față de ateliere și seminarii mai mici. Pot număra oriunde între cincizeci de participanți și mii de participanți, iar cei mai mari pot găzdui și mai mulți vizitatori. Veți întâlni atât conferințe naționale, cât și internaționale – la conferințele naționale participă de obicei persoanele care locuiesc în țara care găzduiește evenimentul, în timp ce conferințele internaționale pot atrage vizitatori din întreaga lume.
Conferințele tind să fie și cele mai prestigioase forme de evenimente. Acestea conferințele vor implica o serie de discuții ale unor vorbitori proeminenți, în plus față de sesiunile de afiș, în care vorbitorii își prezintă ideile și datele într-un format vizual. Dacă conferința este una amplă, vor avea loc evenimente concurente. Aceasta înseamnă că ar putea exista două, patru sau chiar mai multe discuții care au loc simultan în locații diferite.
Diferența dintre un seminar și un workshop este că un seminar tinde să se desfășoare în cadrul unei instituții sau universități și adesea un seminar va fi un grup mic de oameni – să zicem, între cinci și zece participanți – care se reunesc pentru a se concentra pe un problemă specială. Adesea seminariile vor fi mai puțin structurate formal decât conferințele, astfel încât o persoană ar putea susține o prezentare, dar va fi probabil scurtă. Se pune mai mult accent pe discuții la aceste evenimente. O altă diferență între un seminar și o conferință este că, în timp ce conferințele durează de obicei între câteva zile și o săptămână, seminariile vor fi mult mai scurte. Ele pot dura o oră sau două după-amiaza, mai degrabă decât să dureze toată ziua. Unele departamente vor organiza seminarii regulate. Seminarele sunt un loc ideal pentru a testa câteva idei sau teorii noi. Acest tip de grup mic este perfect pentru a obține feedback și de a prmi chiar și câteva sugestii pentru îmbunătățirea ideilor.
Diferența dintre un workshop și o conferință este că workshopurile sunt, în general, mai mici decât conferințele și, de obicei, au doar o zi sau două și sunt dedicate discutării unui subiect specific. Deși aceste evenimente sunt organizate ca parte a unui departament, vor exista adesea vizitatori externi care participă și ei.
Atmosfera este undeva între un seminar și o conferință, ceea ce înseamnă că este mai puțin structurată decât o conferință, dar mai formală decât un seminar. Workshopurile sunt, de asemenea, uneori mai diverse în ceea ce privește participanții decât alte evenimente. Participanții vor fi angajați din diferite departamente și domenii care participă la workshop împreună. Cele mai bune workshopuri au un scop specific, orientat spre acțiune, și au ca scop generarea unor răspunsuri concrete la problemele actuale din domeniu. Workshopurile sunt o bună oportunitate de a învăța noi abilități și de a familiariza angajații cu un subiect pe care nu îl cunosc bine.
Principala diferență între un simpozion și o conferință este că un simpozion tinde să fie similar cu o conferință, dar mai mic. Definiția unui simpozion nu este complet clară – Oxford Advanced Learner’s Dictionary îl descrie pur și simplu ca „o mică conferință”. Cu toate acestea, în mod similar unui atelier, un simpozion tinde să se concentreze pe o anumită problemă, mai degrabă decât pe o temă mai generală. În general, un număr de experți se vor reuni pentru a-și prezenta ideile și lucrările.
Similar unei conferințe, în care accentul este pus pe prezentări și prelegeri și mai puține practici decât un atelier, un simpozion este de obicei finalizat într-o singură zi. Simpozioanele pot fi mai prestigioase decât o conferință, cu accent pe experții care își prezintă lucrările și discută ocazional după aceea (deși nu în măsura unui seminar). În cele din urmă, simpozioanele vor fi în general mai mici decât o conferință.
Cum organizăm un workshop?
Există, probabil, atât de multe definiții, cât există ateliere și prezentatori de workshop-uri, dar, în general, un workshop este un singur program educațional scurt (deși scurt poate însemna de la 45 de minute la două zile întregi) conceput pentru a preda sau introduce participanți abilități practice, tehnici sau idei pe care apoi le pot folosi în munca lor sau în viața lor de zi cu zi.
Majoritatea workshopurilor au mai multe caracteristici comune:
- În general, sunt mici, de obicei de la 6 la 15 participanți, permițând tuturor atenție personală și șansa de a fi auziți.
- Sunt deseori concepute pentru oameni care lucrează împreună sau care lucrează în același domeniu.
- Sunt conduse de oameni care au experiență reală în subiectul în discuție
- Sunt adesea participative, adică participanții sunt activi, atât prin faptul că influențează direcția atelierului, cât și prin faptul că au șansa de a practica tehnicile, abilitățile etc. care sunt în discuție.
- Sunt informale; există o mulțime de discuții pe lângă participare, mai degrabă decât doar un profesor care prezintă materiale pentru a fi absorbite de elevi atenți.
- Sunt limitate de timp, adesea la o singură sesiune, deși unele pot implica mai multe sesiuni pe o perioadă de timp (de exemplu, o dată pe săptămână timp de patru săptămâni sau două sesiuni de zi într-un weekend).
- Sunt autonome. Deși un workshop se poate încheia cu documente și sugestii pentru lectură sau studiu suplimentar pentru cei interesați, prezentarea este în general menită să se desfășoare singură, spre deosebire de un curs, care depinde de cantități mari de lectură și alte proiecte (lucrări, prezentări) pe lângă activitățile la clasă.
Roluri
O prezentare nu trebuie să fie limitată la o singură persoană. Co-liderii sau co-facilitatorii sunt nu numai obișnuiți, dar pot extinde foarte mult posibilitățile unui workshop dat și pot face munca tuturor mai ușoară. Fiecare co-lider poate fi responsabil pentru anumite părți ale workshop-ului sau toți pot lucra împreună pe tot parcursul, în funcție de structură și scop. În orice caz, găsirea unuia sau mai multor co-lideri sau co-facilitatori este întotdeauna o opțiune.
Cele mai recente
Inovarea – motor al dezvoltării organizațiilor în era tehnologiei
Inovarea – motor al dezvoltării organizațiilor în era tehnologiei De unde începem să inovăm? La ce riscuri ne expunem? Ce avem de câștigat? Procesul de
Tot ce trebuie să știi despre Internship
Tot ce trebuie să știi despre Internship Act normativ: Legea nr.176/2018 privind internshipul Intern – Persoana care prestează o activitate specifică, precizată în fişa de
Workshopul – Unul dintre cele mai Eficiente Moduri de Formare pentru Deprinderea Abilităților Practice
Workshopul – Unul dintre cele mai Eficiente Moduri de Formare pentru Deprinderea Abilităților Practice Workshop-ul este considerat una dintre metodele de predare ale viitorului foarte