Microlearningul – Trainingul Viitorului în Organizatii
Angajații preferă din ce în ce mai mult nu doar program de lucru flexibil, ci și programe de training care să le consume mai puțin timp. Microlearning-ul pare să fie una dintre cele mai importante tendințe în training și dezvoltare. Gamificarea, nivelul fără precedent de customizare a conținutului, interactivitatea, învățarea autonomă dar sub coordonarea unui trainer competent, recompensele rapide și interacțiunile sociale, sunt o serie de avantaje care au transformat metoda în cea mai preferată de către angajați.
- Angajații, împreună cu managerii lor vor crea programe individualizate de învățare, bazate pe planurile de carieră și obiectivele de performanță. De un real ajutor aici vor fi sesiunile de microlearning, deoarece pot fi individualizate exact pe nevoile fiecărui angajat, fiind sesiuni scurte ca durată, digitalizate, dar foarte concentrate ca informație livrată, astfel că participantul poate să-și umple foarte ușor eventualele lacune.
- Învățarea informală (informal learning). Este preferată deoarece este mai motivantă, stârnind curiozitatea angajaților, transferul cunoștințelor realizându-se mai facil, este flexibilă și mai concentrată ca durată. Învățarea informală oferă control participantului să aleagă conținutul informațional din surse diferite, bazate pe interesele, preferințele și relevanța lui; nu are nevoie de un conținut foarte structurat, putându-se realiza oricând în timpul zilei, inclusiv în intercațiunile dintre colegi, coach, manageri.
- Cu un număr tot mai mare de milenari în câmpul muncii, se preconizează o tendință crescută de a avea experiențe sociale de învățare (social learning experiences) în organizații.
- Proces mai continuu, social, în care caracterul informal înlocuiește intervențiile mai structurate din trecut
- Rolul managerilor în procesul de învățare nu dispare, dar se schimbă: rolul lor va fi să sprijine învățarea individuală (self-learning), nu să o gestioneze.
- Rolul specialiștilor de L&D este vizat de schimbări devine partener de business și expert, nu doar de training expert. Astfel, vor avea o înțelegere mai clară asupra nevoilor de învățare ale organizației.oilor de învățare ale organizației.
- Accesibil – permite utilizarea unor instrumente cu care majoritatea persoanelor sunt familiarizate – e-mail, video online, fără a fi nevoie de un software special. Astfel, lecțiile de microlearning sunt ușor de accesat, citit și distribuit, iar telefonul poate fi folosit ca instrument de accesare.
- Eficient – modulele sunt mai scurte și mai ușor de actualizat și de împărtășit cursanților oricând și oriunde, ceea ce înseamnă acces la infomație în timp util, dar și posibilitatea de a actualiza și schimba informațiile pe măsură ce lucrurile evoluează.
- Suport în timp real – microlearning-ul este ideal pentru formarea online care se petrece „în timp”, datorită faptului că este ușor de accesat. Mai mult, subiectul este focalizat. Fiecare resursă de microlearning se concentrează pe un anumit subiect, sarcină sau obiectiv de învățare.
Avantaje ale microlearning-ului în dezvoltarea de abilități „soft”
- Oferă un punct de plecare. Familiarizarea cursantului prin câteva concepte simple, explicate concis și cu exemple cu notiuni complexe. Asta spre deosebire de un training intensiv, unde predomină predarea de cât mai multe noțiuni și idei.
- Eficientizarea timpului - o sesiune de microlearning disponibilă în timpul programului de muncă poate să fie de un real ajutor AICI și ACUM, fără un sacrificiu de timp din partea companiei sau a angajatului.
- Politica pașilor mici o sesiune de învațare, ale cărei cunoțtințe pot fi aplicate pe loc are un rezultat benefic pentru părțile implicate (satisfacție imediată, împlinire personală).
În final, microlearning-ul poate fi utilizat cu succes pentru învățarea unor abilități complexe. Trebuie doar să ținem cont că nu este nevoie să înlocuim actuala strategie pe care o folosim în organizație, ci mai degrabă să adăugăm acest model în practicile deja existente, asigurându-ne că sunt folosite practici dovedite științific ca eficiente în reținerea informației și schimbarea de comportamente.
- Microlearning (ML). este un nou mod de a structura informația, livrarea ei și felul în care participanții o accesează și asimilează. Practic, se livrează cunoștințe în sesiuni scurte de câteva minute, adesea pe suport video, alături de exerciții, fișe, teste scurte.
- Diferența esențială față de trainingul clasic este faptul că beneficiarul direct – ex. angajatul – poate să acceseze materialul de care are nevoie atunci când are nevoie și, dat fiind că de multe ori suportul pe care se află sesiunile este mobil, acolo unde are nevoie. O sesiune prezintă o singură idee sau concept, astfel încât să poată fi asimilat ușor și reaccesat la nevoie, chiar în timpul programului de muncă.În concluzie, modelele de învățare ale viitorului vor fi diferite de abordările tradiționale.
- Mixul generațional, timpul limitat, soluțiile digitalizate, viteza informațiilor.
- Mixul generațional – patru generații ocupă în acest moment piața muncii. Drept urmare, strategiile de învățare trebuie să fie variate, pentru a răspunde atât celor mai conservatori, cât și nativilor digitali.
- Nevoia de colaborare și interactivitate – nu toți angajații au timpul și resursele să participe la toate evenimentele din domeniu; de aceea, eLearning-ul poate fi o soluție mai la îndemână; în plus, capătă o popularitate tot mai mare. Pentru a suplini interacțiunea clasică, interactivitatea sesiunilor digitalizate este crucială pentru păstrarea interesului audienței.
- Focus crescut pe productivitate – Microlearning-ul este un program format din mini-sesiuni concentrate, care furnizează angajaților exact informația de care au nevoie, când au nevoie.
În final, microlearning-ul poate fi utilizat cu succes pentru învățarea unor abilități complexe. Trebuie doar să ținem cont că nu este nevoie să înlocuim actuala strategie pe care o folosim în organizație, ci mai degrabă să adăugăm acest model în practicile deja existente, asigurându-ne că sunt folosite practici dovedite științific ca eficiente în reținerea informației și schimbarea de comportamente.
Mai jos, se regăsesc 5 reguli de bază ale microînvățării pentru oricine vrea să o obțină și să o aplice:
- Atribuirea unui obiectiv de învățare pentru fiecare material
Un singur obiectiv de învățare- astfel, cursantul va știi exact pe ce trebuie să se concentreze pentru a se asigura că învățarea este transferată.
- Utilizarea materialelor multimedia
70% dintre Millennials vizitează lunar YouTube. Acest mediu de transmitere a informațiilor este cel mai preferat de viitorii angajați.
- Importanța calității producției
Calitatea materialului influențează în mod deciziv atenția publicului/cursanților. Fără investiții suplimentare se pot realiza materiale de calitae – lumina naturală, cameră fără zgomot și camera fixată puțin deasupra nivelului ochilor.
- Sincronizarea
Filmulețele de microînvățare nu ar trebui să depășească 4 minute. Conținutul trebuie prezentat succint și rapid, una din reguli este să folosirea a 120 de cuvinte pentru fiecare minut de video.
- Dovada că învățarea a avut loc
În loc de a le cere cursanților să răspundă la o serie de întrebări cu mai multe variante de răspuns, in microlearning se recomandă sa se ceară cursanților să își demonstreze cunoașterea. Aceasta nu doar că demonstrează că învățarea s-a produs, dar creează și oportunitatea de îmbunătățire și de coaching. În definitiv, învățarea nu ar trebui să fie doar un eveniment unic, ci un proces în evoluție și adaptare permanente care creează experiențe unice și personalizate pentru fiecare cursant.
Cele mai recente
Inovarea – motor al dezvoltării organizațiilor în era tehnologiei
Inovarea – motor al dezvoltării organizațiilor în era tehnologiei De unde începem să inovăm? La ce riscuri ne expunem? Ce avem de câștigat? Procesul de
Tot ce trebuie să știi despre Internship
Tot ce trebuie să știi despre Internship Act normativ: Legea nr.176/2018 privind internshipul Intern – Persoana care prestează o activitate specifică, precizată în fişa de
Workshopul – Unul dintre cele mai Eficiente Moduri de Formare pentru Deprinderea Abilităților Practice
Workshopul – Unul dintre cele mai Eficiente Moduri de Formare pentru Deprinderea Abilităților Practice Workshop-ul este considerat una dintre metodele de predare ale viitorului foarte